FANDOM

Aelita

Aelita on yksi Code Lyoko sarjan päähahmoista. Hänen koko nimensä on Aelita Schaeffer.

Ensimäisellä tuotantokaudella Lyoko sotureihin kuuluu Ulrich, Jeremy, Odd ja Yumi. 1. Kauden toiseksi viimeisessä jaksossa Aelitakin vihdoinkin saadaan materialisoitua maahan. (Koodi: Maa.)

Ensimmäinen Tuotantokausi

Aelita on ensimmäisellä tuotantokaudella jumissa Lyokossa, ja Jeremy yrittää kehittää melkein koko ensimmäisen tuotantokauden ajan ohjelmaa, jolla Aelitan saisi materialisoitua maahan.

Aelita Lyokossa

Aelitan Lyoko olemus on tonttu/menninkäinen kausilla 1-3, ja hänellä on pitkät menninkäismäiset korvat. Aelitalla on oikeassa korvassaan korvakoru. Hänen tukkansa on pinkki. (Myös oikeassa maailmassa, myöhemmin 1. kauden viimeisessä jaksossa. Aelita on ainoa joka voi nollata tornin ja estää X.A.N.A.N aikeet tuhota maailman. 4. Tuotantokaudella Jeremy päivittää Lyoko Sotureiden asut, ja Aelitankin asu muuttuu hurjasti. Silloin hänellä on pinkki asu, violetin pinkihtävät käsineet ja läpinäkyvä mekko. Hänen vasemmassa kädessään on pieni tähti. Myöhemmin kun hän heilauttaa kättään tähden yli hän saa pinkit enkelin siivet, joilla voi lentää. Tämä oli Jeremyn pieni yllätys päivitys Aelitalle.

Luonne

Aelita on kiltti sekä fiksu. Hän pitää hyvin paljon musiikista, ja onkin hyvä D.J. Hän kertoo että hänen keskiarvonsa on 9.5.

Voimat Lyokossa

Aelitalla on voimia Lyokossa, vaikka hän ei niitä aina hirveän paljon käytäkkään ennen 2. Tuotantokautta. Hänkin pystyy vaikuttamaan ja muuttamaan ulkomaailmaa, kuten X.A.N.A. Hänen voimiinsa kuuluu 1. Tuotantokaudella ainakin jää. Hän siis voi jäädyttää hirviöitä tai estää hirviöitä pääsemästä hänen luokseen paksulla jää seinämällä. Hän pystyy myös kuulemaan X.A.N.A.N pulssit. Myöhemmin hän saa voimia joilla hän pystyy tuhoamaan Lyokon maata tai luomaan siltoja sekä muuta. 4. Tuotantokaudella hän saa energia kenttä voimat, jotka ovat pinkkejä energia palloja. Niillä voi myös torjua hyökkäyksiä.

Suhteet

Jeremy Belpois

Jeremy on ihastunut Aelitaan, vaikka sitä ei helposti ainakaan ensimmäisellä tuotantokaudella myönnäkkään. Jeremy valvoo monia öitä materialisointi ohjelman parissa Aelitan tähden.

Ulrich Stern

Aelita on Ulrich Sternin ystävä, ja Ulrich oli ensimmäinen joka näki tai sai ylipäätään tietää Aelitasta Jeremyn jälkeen. Ulrich käyttää nimeä ''Prinsessa'' joskus Aelitasta. He harvoin väittelevät tai tappelevat asioista sarjan mittaan, vaikka kylläkin yhden kerran jaksossa ''Teeskentelyä''.

Aelita 1